Veelgestelde vragen

  • Hoe ziet een coronaproof bezoek aan het Energiehuis eruit?

    Om je bezoek aan het Energiehuis zo veilig mogelijk te maken, gelden voor het hele gebouw de volgende algemene maatregelen:

    – Het Energiehuis heeft twee hoofdingangen. Tijdelijk gebruiken we de ingang aan de Biesboschstraat uitsluitend als toegang en de ingang aan het Energieplein uitsluitend als uitgang.
    – Wij volgen het advies van de overheid om mondkapjes te dragen. Al onze medewerkers dragen voor en achter de schermen mondkapjes voor jouw en onze veiligheid. Wij vragen je vriendelijk dit ook te doen. Het mondkapje mag je afdoen zodra je in de zaal plaats hebt genomen. Het dragen van een mondkapje is niet verplicht.
    – Bij binnenkomst is er de mogelijkheid om je handen te desinfecteren. We vragen je hier gebruik van te maken.
    – Houd altijd 1,5 meter afstand van medewerkers en medebezoekers, schud geen handen en vermijd fysiek contact.
    – Volg de aangegeven looproutes en instructies en wijk hier niet van af. Onze medewerkers staan klaar om je te helpen en wegwijs te maken.
    – Je kunt uitsluitend met PIN betalen. We vragen je om zoveel mogelijk contactloos te betalen.
    – In het Energiehuis wordt oude lucht afgevoerd en nieuwe buitenlucht ingeblazen. Er is geen sprake van recirculatie in het pand.
    – In verband met de aangescherpte coronamaatregelen, is het op dit moment niet mogelijk om gebruik te maken van de horecagelegenheden in het Energiehuis.

    Bezoek je een voorstelling of concert in het Energiehuis, dan gelden onderstaande maatregelen. De organisatie die je bezoekt, hanteert mogelijk nog aanvullende maatregelen. Hierover informeren zij je persoonlijk als je een ticket hebt geboekt.

    – Blijf thuis bij verkoudheidsklachten, koorts en/of benauwdheid.
    – We stellen je bij aankomst een gezondheidsvraag. Bij twijfel over eventuele gezondheidsklachten als verkoudheid, koorst en/of benauwdheid mogen we je helaas niet ontvangen. Tickets worden niet geretourneerd.
    – De garderobe is niet beschikbaar, dus neem je jas en tas mee de zaal in en plaats deze onder je stoel. Of gebruik de lockers in café Brandstof.
    – Onze medewerker(s) helpen je met het vinden van een zitplek. De zaal wordt gevuld op volgorde van binnenkomst.
    – Onze zalen zijn ingedeeld in sets van twee plaatsen. Kom je met meer dan twee personen of kom je alleen? Schuif niet zelf met stoelen maar laat dit over aan onze medewerkers. Is de zaal bijna vol, dan is er een kans dat er niet meer kan worden geschoven en je naast iemand komt te zitten die je niet kent.
    – Tussen jou en je mede-bezoekers bevinden zich lege plaatsen om een passende afstand te garanderen.
    – Er is een beperkt aantal toiletten beschikbaar. Maak hier bij voorkeur alleen voor of na de voorstelling of concert gebruik van.
    – We vragen je tijdens het evenement te blijven zitten. Blijf ook na afloop zitten en wacht op het moment dat onze medewerker je een seintje geeft dat je de zaal kunt verlaten. Na afloop van de voorstelling vragen we je je mondkapje weer op te doen.
    – Volg de aanwijzingen van onze medewerkers altijd op. Bijvoorbeeld omtrent hygiëne, veiligheid en bij het verlaten van de zaal.
    – We vertrouwen op de eigen verantwoordelijkheid van onze bezoekers.

    Voor de gezondheid en veiligheid van onze bezoekers en medewerkers houden we ons aan de richtlijnen van de Rijksoverheid, het RIVM, de noodverordening van de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid en het protocol van de Vereniging van Schouwburg- en Concertzalen (VSCD).

  • Wanneer is de Receptie & Kassa open?

    Onze Receptie & Kassa is bereikbaar van ma t/m za van 09.00 tot 18.00 uur. Wij staan je graag te woord.

    De kassa van Bibelot is enkel geopend tijdens evenementen in Bibelot.

  • Waar kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

    Dit kan telefonisch 078 – 639 79 79, via kassa@energiehuis.nl of persoonlijk aan de balie.

  • Hoe kan ik (online) kaarten betalen?

    Je kunt online via iDeal, de Podium Cadeaukaart of met een creditcard (Visa en Mastercard) betalen.

    Bij onze Receptie & Kassa in het Energiehuis en bij de avondkassa in de Schouwburg van Kunstmin kun je uitsluitend betalen met PIN, Podium Cadeaukaart, Nationale Kunst- & Cultuur Cadeaukaart, VVV-Cadeaukaart, Theater- & Concert bon of VVV-bon. Het is dus niet mogelijk contant te betalen.

    Bibelot accepteert momenteel geen Podium Cadeaukaart. Betalen kan uitsluitend met PIN.

  • Ik heb kaarten besteld en voor de optie e-ticket gekozen, maar geen mail met e-tickets ontvangen.

    Kaarten die je online hebt gekocht, dienen binnen enkele minuten in je inbox te staan. Heb je gecontroleerd of de e-mail per ongeluk in je spam folder terecht is gekomen? Vind je de e-mail daar ook niet, dan gaan wij voor je controleren of de bestelling bij ons goed is binnengekomen. Je kunt contact met ons opnemen door te e-mailen naar kassa@energiehuis.nl of te bellen naar 078 – 639 79 79.

  • Zijn er plaatsen voor slechthorenden?

    Slechthorenden kunnen bij voorstellingen en concerten van Kunstmin in het Energiehuis gebruik maken van hulpapparatuur. Meld je daarvoor op de avond van de voorstelling bij de Receptie & Kassa. Er is ook hulpapparatuur aanwezig die gebruikt kan worden in combinatie met een gehoorapparaat.

  • Ik zit in een rolstoel. Hoe koop ik mijn kaarten?

    Je kunt telefonisch kaarten bestellen via 078 – 639 79 79 of kopen bij de Receptie & Kassa in het Energiehuis. Je kunt ook altijd de kassa mailen via kassa@energiehuis.nl.

    In de concertzalen van Bibelot zijn er doorgaans geen rolstoelplaatsen. Als je om medische redenen een zitplek nodig hebt, neem dan contact op via info@bibelot.net.

  • Ik heb (digitale) tickets besteld, maar ben deze kwijt.

    Je kunt bij de Receptie & Kassa in het Energiehuis duplicaten opvragen. Dit kan telefonisch 078 – 639 79 79, via kassa@energiehuis.nl of persoonlijk aan de balie. Voor het opvragen van duplicaten per post berekenen wij kosten.

    Gekochte tickets voor evenementen bij Bibelot kun je terugvinden in de ticketshop. Nadat je bent ingelogd, vind je ze in het menu onder ‘mijn tickets’.

  • Waar kan ik parkeren?

    Je kunt het beste parkeren in de Parkeergarage Energiehuis. Deze bevindt zich direct naast het Energiehuis. Volg hiervoor de borden P-Energiehuis. Je kunt ook je auto parkeren op het Energiehuisterrein. Hier is een beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar.

    In de parkeergarage zijn vijf oplaadpunten voor elektrische auto’s aanwezig. Je vindt deze oplaadpunten direct links na binnenkomst.

    In de parkeergarage is ook een overdekte fietsenstalling aanwezig. De fietsenstalling is dagelijks van 07.30 tot 01.30 uur geopend. Na 01.30 uur kun je je bij de rolpoort melden, waar een intercom is. Na aanmelding via de intercom wordt door een beheerder op afstand de rolpoort geopend en kun je je fiets uit de stalling halen.

    Er zijn invalideparkeerplaatsen bij de ingang van het Energiehuis aan de zijde van de Molen.

  • Hoeveel kost het parkeren bij het Energiehuis?

    Parkeren tussen 18:00 en 6:00 uur kost maximaal € 3,-.

    Overdag geldt in de Parkeergarage Energiehuis een tarief van € 1,30 per uur.

    Op het Energiehuisterrein (buiten de parkeergarage) geldt een tarief van € 1,50 per uur.

  • Hoe kan ik een zaal huren in het Energiehuis?

    Elke zaal is afzonderlijk te huur of in combinatie met andere zalen of kleinere ruimtes. Ook is het mogelijk om ruimtes in het Energiehuis in combinatie met ruimtes in de nabijgelegen Schouwburg van Kunstmin te huren. De architectuur van beide gebouwen, klassiek en modern, leent zich voor elke gewenste uitstraling. Neem voor meer informatie contact op met de afdeling Events van Kunstmin.

    E: events@kunstmin.nl
    T: 078 – 639 79 71